tiistai 11. syyskuuta 2012

Minu 5 maraton ja tagasivaade, mida võiks järgmine kord paremini teha :)



SEB Tallinn Maraton 9.09.2012
Niisiis minu 5 maraton tehtud

finishi aeg 4.00/20
10 km 00.55/01
21 km 1.55/56
30 km 2.47/06

koht 852 üldjärjestuses
täpselt 100-s naine 331 lõpetanud naistest ja 

vanuseklassi 6- ilusad numbrid

keskmine pulss 166, max 176
ja 2588 kcal

Stardieelne ärevus, mida polnud eriti täheldanud enne eelmisi jookstud maratone, ehk siis kahtlused ja kõhklused, et kas põlv peab vastu, kuna oli peale Rakvere ööjooksu ülekoormuse tõttu valus, aga sain kiropraktiku juures väänatud ja kinesioteipi kasutatud, mis leevendas valu , tänud Toomas Proovelit ja Helenile, kes mulle teda soovitas, nüüd siis võin öelda et sain abi ja kordagi täna polnud põlvega probleeme:) ja ka ilm tegi ärevaks eelmise päeva tugevale tuulele, teades kui lihas läheb tuimaks, kogemus 2011 Stockhomi maratonil, kui tempo ikka tunduvalt langes teises pooles.

Hommikul vara juba stardipaigas tekkis küsimus, millise särgiga joosta, valikus ka pikavarrukaga,otsustasin siiski lühike varrukaga särgi kasuks ja see oli õige valik, kuna mul üldjuhul hakkab ikka palav suht alguses:)

Stardis ja otsustasin seekord joosta koos tempomeistritega, 4 tunni tempomeistreid oli 2, Tänud Toomas ja Andrus, eesmärk sai ju täidetud.
Esimesed 10 km läksid kohe päris ruttu, olime kogu selle 4 h jooksjatega umbes 2 min ajast ees ja nii kuni 21 km, üsna kerge oli, kuigi veidi jäin maha koos Toomasega jooksjatekst enne vanalinna pööramist.
Sain neile ikka uuesti sappa; Andruse tuules jooksjad oli minust veidi tagapool:)
Esimene ring läbi, mitmed mu jooksusõbrad kaasa elamas enne uuele ringile minekut, mis annnab
jõudu ja energiat, aitäh teile! 
25 ja 30 km vaheajas olin ikka 4 h finishi ajast ees 2-3 min.
Sein tuli ette kuskil Maarjamäe juures tagasi linna poole, merepoolt tuul ja päris tugev oli juba teinud lihastele kurja, et oli raske tempos püsida, kuigi 35 km peal oli aeg veel 1 min võrra ees ja 40 km vaheaeg oli 3.47, mis oleks mu finishi ajaks tulnud 3.59.59

Vanalinna sissepööre on ikka teisel ringil karm, väike tõus ja munakivitee, kohati tunne et ronid Munamäele:)

Ja siis need viimased km-d, palju ergutajaid Snelli tiigi ääres ja viimane pingutus Toompuiesteel mäest üles Kaarli puiesteele, viimane power ei tea kus kohast see veel tuli ;)ja armas Kristel Vallaste veel tee ääres hüüdmas, et jõuad 4 h sisse:)
Aga siiski see 20 sek tuli üle, aga rahul 100%, sest parandasin ju oma eelmist parimat SEB 2010 maratoni aega 39 min ja oma Barcelona aega ikkagi ka 2.47 , kuigi Barcelonas oli raja poolest kergem maraton:)

Üks ilus emotsioon juures raskustele vaatamata!!:)


Ja plussid ja miinused, ehk mida võiksin parandada maratonieelselt treeningus ja kuidas hoida energiat rajal kuni lõpuni - see mul peaaegu õnnestus, aga iga maraton on erakordne ja alati on kuhugi püüelda ja ma tean, et liigun õiges suunas:)



Lugedes kogenud maratonijooksjate blogisid ja leidsin nendest endalegi kasulike vihjeid ja nippe, kuidas võiks järgmisel maratonil oma tulemust parandada, treeningust ja toitumisest ja tempo hoidmisest maratonil.


-rajal hoida energiat viimaseks raskeks osaks ehk Paksu Margareeta juurest vanalinna, kui see osa teisel ringil läbitud, siis polegi enam finishisse palju jäänud:)
-piisav ööuni võistluseelsel nädalal, vajab vägagi korrigeerimist- ma teoorias tugev, aga siiski ikka juhtub nii et ainult 6-7 h uneaega:)
-2 treeningvaba päeva nädalas- olen seda järginud ja usun et see aitas kaasa mu maratoni tulemuse paranemisele.

- plussina, võistluseelsel hommikul hommikusöögiks mul tatrapuder moosiga distantsi pikkusest sõltumata.

- rohkem peaksin tegema kiireid lõigujookse pika jooksu sees, tulemuseks paraneks km kiirus.

-krampide vältimiseks olen teinud 2 korda aastas magneesiumi kuuri- joostud maratonidel pole mind krambid vaevanud ja ka mitte teistel jooksuvõistlustel:)
-plussina olen avastanud compressioni säärised,  effekt pikemal jooksul, säärelihas fikseeritud, ei ole väsinud pärast jooksu ja külmema ja tuulisema ilmaga annab ka sooja:) julgen ka teistele soovitada:)

-esimest korda kasutasin energiageele  sellel maratonil, toimisid, mõju algas vast 5 min pärast manustamist. katsetasin SIS-i geele ka selle hooaja mitmel poolmaratonil ja pikal treeningul, pole nii magusad, kui enamus enargiageele ja nendele pole vaja ilmtingimata vett kohe peale juua.

- et vajalikke sekundeid ja kogu distantsil aega isegi mitme minutiga kokku hoida, peaksin õppi
ma ka jooksu pealt joogipunktis joogi haaramisega. Teadagi joogi punkte oli 15 kogu distantsil, et sekundite kadu ehk  u.15 sek igas punktis ja jõin ma ikka igas punktis, isegi kui janu polnud:)
-apsud maratonil


jooksin uue maratoni särgiga, olin küll siiski seda korra treeningus kasutanud ja pesnud, hõõrus varruka õmblus mõlema käevarre sisekülje päris korralikult ära, tundsin seda juba rajal olles kuski teisel ringil, taganjärgi tarkus, oleks pidanud vaseliini kasutama hõõrdumise vältimiseks


Sokid polnud päris õiged, vanad ja head olid juba kulunud ja samasuguseid kaubandusest ei leidnud , siis sain suurele varbale suht suure villi, aga õnneks see ei seganud jooksu

-vähem stressata maratoni eelsetel päevadel, sest lõpuks läks ju väga hästi, kui võrrelda eelmisi SEB Tallinna Maratoni tulemusi:

2010


koht 852 /N 121
VK  13 aeg 4.39/56

10 km    1.02/37
21,1 km 2.12/42
30 km    3.10/02


2011


koht 1079/N 181
VK 32 aeg 4.41/04

10 km    1.00/23

21 km    2.09/41
30 km    3.11/22


2012

koht jälle 852/N 100
VK 6  aeg 4.00/20

10 km 00.55/01
21 km 1.55/56
30 km 2.47/06



Nüüd 2 päeva  hiljem 5 km kerge jooksuring tehtud, liiguvad mõtted juba selles suunas, et see aasta võiks veel ühe maratoni läbida.

Enne seda Eesti Linnajooksud viimane etapp Paide-Türi Rahvajooks ja Saaremaa 3 päeva jooks, mille 3 päeva distants teeb ka kokku 42,2 km:)

1 kommentti: